Tie Thursday and A proper Dinner Party



Jag och Lido kröp ut I backen runt två tiden. Det var filmjölk, man kunde knappt se handen framför sig och ännu mindre vart man skulle. Först tappa vi bort oss, sen började vi bråka, sen tappa vi bort varandra, sen hamna vi i helt fel backe utan lutning, jag fick ta av mig brädan och gå, 3 gånger. Vi börja bråka igen, åkte hem.


Jag och Krage traskade över till Bens, Teddys och Johns penthouse, bara några meter ner för samma gata som vi bor på. En väldigt stor lägenhet helt i 70tals anda. Med dusch i köket bland annat. Anledningen till vårt besök var gratis middag och förfest. Uppfostrade som vi är hade vi med oss tre röda rosor, en 5 liters box rose samt röda klackskor (inte på oss dock).  Vi hade nämligen kommit överens om att klä upp oss, eller snarare jag tvingade dessa rutinerade säsongare att hoppa ur green eye sponsor t-shirtsen och köra en äkta Stureplan, tie Thursday föddes.


Si hävdar faktiskt att han aldrig haft en utekväll i skjorta och slips, uppenbarligen har han aldrig varit i Sverige. Själv hade jag på mig alla pärlor jag kunde komma över, en fånig scarf och såklart en slips. Krage och John gick till jobbet. Jag och mina två välklädda män gick till Victors för en drink eller tre. Lyckades där också övertala Jannick att hänga på Tie Thursday. Grabben gick all in och kom i Svart Hugo boss kostym, slips och fancy skor. Frågan är varför man tar med sig en kostym till alperna, men jag har ju med mig röda klackskor, så jag kan vara tyst. När Victors blev tråkigt fortsatte vi till V-spot, Alberts, Moris, Saloon, Dicks och tillslut Tocade för hamburgare såklart. En sjukt bra kväll helt enkelt. Allt glider ihop lite men jag vet bland annat: Jag och Ben ska gifta oss på alla hjärtansdag i Vals kyrka. Min slips är borta. Jag har fyra tjejers facebooks på armen. Alla value cards är slut. Jag gjorde bort mig för Northlanders vd. Men man måste ju bjuda lite på sig. Right?


PP


Little SOS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0