I WANNA WORK TODAY, NO STRESS, JUST COCKTAILS!

Efter tre dagar i byn har vi äntligen lämnat in ansökan om liftkort och tagit våra första svängar med gratis liften, LOVELY! Även om solen sken kändes det som en mindre snöstorm på grund av fullt ös på snökanonerna. "Har ni sett vad folk, ja nu kommer turisterna. De är som Egyptens gräshoppor. Jasså Söderman, du tycker inte om gästerna. Jo visst tycker jag om dom men nästan hela rasket är ju stockholmare och resten e ju egentligen bara skräp det också." Så jävla local!


Efter en halv lugn tisdag kväll med Sunes Jul (vi ser ett avsnitt varje dag) var det fullt ös igår onsdag. Med Superhero themeparty på dansken samt min och Lidos första kväll som bartenders på Saloon. För att fira gjorde Jess rachmaninoff och mixxed up = redbull vodka. Vici är taggad, jag Lido och Krage pluggar drinkar. Mitt i Sophias läxförhör, Vici har precis gjort en 12a redbull vodka "Jag är lite full tror jag". Det var roligt när man var där...


Anyway, jag ger mig av till Saloon en och en halv timme för tididgt. Scared to death, trodde jag skulle spy och svimma samtidigt. Brukar ju bara vara på andra sidan baren... så nu får vi se hur det går. JAG ÄLSKAR DET HÄR JOBBET. Som att få betalt för att festa. Är man svensk, blond och tjej får man dessutom ta emot en hel del shotar, holy. Sen får vi inte glömma "the staff shooters", det blev ett par. Efter stängning hjälps alla åt med disken och "stocking the bar". Sen är det staffdrink och mingel. Sen drar hela gänget till Dicks och röjer. Angående våra karriärer som bartenders gick det grymt, några fuck ups var, några över skummade pints men annars smärtfritt och så sjukt roligt!




Ikväll är det opening party för Graal och jag är ledig och har 20 drinktickets som måste användas innan fredag. FUCK YEAH! Det blir lite mycket fest nu, men vi får liftkorten om fem dagar och det finns inte så mycket annat att göra. Snart ska vi baka pepparkakor och dricka glögg, jag känner att det kommer gå rätt bra. Mamma bli inte orolig nu, jag gör bara allt du inte skulle gjort.


BFL SOS


Ps. Dempa när du kommer ner ska du få en strawberry fields, du kommer älska den!


Kommentarer
Postat av: Dempa!

JA DET HOPPAS JAG OCH EN STARK WHITE RUSSIAN!!!!!!!! välkomst drinkAR! tack..

2008-12-07 @ 18:51:07
Postat av: SOS

Inte bara välkomstdrinkar må jag säga. Du kommer vara så wasted. Vi har fått en ny drink med en 6a absint. Den på happy hour and your good 2 go!

2008-12-09 @ 16:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0