I BELIEVE IN KARMA

Jag har haft den sämsta dagen idag.
För det första var jag ute igår fast jag inte skulle.
Drog mig upp 9.30 imorse ändå.
Va i backen vid halv elva, själv.
Tar Soleise express upp, sen håller man i ett rep som drar en, det är en lång platt transportsträcka för att komma till några sköna backar.
Det är fortfarande manchester i backen och inte alls mycket folk (transfer day).
När jag ska knäppa höger fot (väldigt taggad på att åka) inser jag att min bindning är i två delar och att en skruv saknas.
Jag grät nästran av besvikelse. För det första för att det var en grym dag. För det andra måste jag gå hela transportsträckan tillbaka för repet är enkelriktat. Såg ut som en looser. För det tredje måste jag ta soleise express ner igen, det är bara tjocka turister som tar en sittlift ner till byn när det finns backar. Såg ut som en looser. Inte nog med det, liften stannar precis när jag är nere i byn, får sitta där och dingla, såg ut som en looser.
 
Gick in till Ski republic för Saloon staff har rabatt där, men inga skruvar passade mina burton bindningar.
Gick till Precision, fick en utskällning för att imprincip alla mina skruvar var lösa och att jag "misshandlar" min bräda. Så nu måste jag köpa en skruvmejsel och göra en check minst en gång i veckan. Försökte se söt ut och få gratis service, men fick betala 5 euro. SKIT
 
Synd om mig va? :)
Nu ska jag ta en power nap, helt utmattad fast jag inte åkt ett enda åk, haha.
Tur att jag har en hel säsong på mig.
 
Puss och Kram S
 
Ps. Imorse när vi vakna var hela hallen full med julpynt. Bland annat en plast gran en tomte i människostorlek samt en 20 meter lång ljusslinga. Ingen vet hur det har hamnat där, ganska roligt faktiskt.

Ps2. Vici har inte gästbloggat på ett tag, hon har haft annat för sig.


 

Kommentarer
Postat av: Lido!

Sluta ljug! Min klocka var 11.00 när jag och Alice drog ut i backen... Du var inte vaken då!

2008-12-20 @ 20:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0