Handikappade Canemans gästblogg nr 2

Mycket har hänt sedan jag skrev sist. Jag har nu hunnit jobbat som nanny en hel vecka och tjänat bra pengar. Mycket pengar är ju en fördel eftersom jag har en tendens att köpa dyra saker på fyllan här nere. Ex: jag går in och köper schampoo och balsam för 70kr st.

Men till den största nyheten. Jag blev för drygt 1 vecka sedan överkörd av en bil på högerfot. Efter detta har jag  inte kunnat  gå ordentligt på foten. Jag  hoppar runt som en idiot. Alla har sagt åt mig att kolla upp foten eftersom något kan vara brutet. Men jag har bara skrattat åt detta och sagt att det är lugnt eftersom jag kan röra mina tår. Nu är det ju så att jag  blir så illa tvungen att halvt bita i det sura äpplet och  erkänna att jag kollade upp min fot 1 vecka senare och det visade sig att jag har två sprickor och kommer inte kunna åka skidor på minst 2 veckor.


Efter att  jag  varit hos läkaren igår (22dec) och fått denna dåliga nyhet fanns det  inget annat för mig att göra än att knäcka en öl på balkongen som senare blev 4 och  inse hur misslyckad jag är. Klockan var 1 på dagen och denna öl skulle varit den enda. Men icke. Eftersom min käre vapendragare Sos jobbade och Lido skulle jobba så kunde jag inte låta bli att följa med till Saloon för att ta "ett" glas.  Detta verkade vara en sån bra idé men självklart slutade det med att visakortet var in lämnat i baren för att  senare dra betalningen efter alla mina drinkar. Herregud va jag  ansåg mig själv som vass.

Detta är resultatet av vad jag hann med detta under min "afterski".

* Ringa mitt tidigare jobb och snacka skit (SEB)
* Ringa min mamma, för att  be henne skicka romerska bågar
* Ringa lite olika samtal som jag  verkligen inte borde ringa till. Nämner inga namn.
* 2 Zombie
* 2 jäger
* 2 Purple Haze
* 1 öl


Stort tack till sos och  lido som såg till att förgylla min dystra dag. Men det är ju  bra att Sos är en sån fin vän och  håller "sällskap" med drickandet. Framförallt eftersom det  var  happy  hour vilket betyder att du betalar för 1 och får 2 drinkar....
Jag insåg iaf att jag borde ta mitt pick och pack och dra mig hem. Det var inte då helt lätt att hålla sig vaken utan att däcka till i soffan. Men som tur var så hjälpte krage mig  med detta. Love you.

Vi tjejer hade ju faktiskt en väldigt viktig kväll framför oss. Vi skulle ju både på en födelsedagsförfest och på den stora svenska julmilddagen. Ang denna behöver jag inte säga något eftersom att sos sitter mittemot och skriver ett  bättre blogg inlägg om denna kväll. Men en sak jag vet att hon inte kommer skriva om är att  ja vaknade för 5:e gången här nere med tysk techno på repeat. Detta är inte helt okej för huvudet på morgon kvisten. Det kommer mera...




Fred ut <3 Handikappade Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0